Jedan čovek proba da objasni da su optužbe da biciklisti masovno prekoračuju ograničenje potpuno nerealne i odmah skoči gomila napaljenika kojima je draže da sebi na štetu preuveličavaju svoje mogućnosti i hvališu se nego da prihvate da to nije motor, nego bicikl. Evo ja s teškom mukom mogu da navučem do 30 na sat i odgovorno tvrdim da ste svi vi koji to radite bilo gde u gradu potpuni manijaci. A dobro, za to služi prirodna selekcija.
Vidim jednog izdajnika sa prozora. Sada je 18.32, on umesto da kritikuje masovno, ide negde svojim poslom na biciklu. Iju gari. Eno majke sa detetom, svako po biciklu. Eno i jedna baba na dva točka sa korpom na volanu. U eno i mlad biciklista paralelno sa mladom mamom što gura mladunče prelazi ulicu. O ne, devojka je sišla sa bicikla i pregurala ga preko bulevara. Propali ste.
Šta je sa mojim predlogom da grad izravna brda po Sremskoj Kamenici? Tako da kameničani mogu da teraju bicikla po ravnom ko Novosađani. A ne da se muču vuzbrdo kućama svojim slijego.
Vidite vi pljuvači naših starosedeoca,mi vozimo bajis :) skromni smo i uživamo u lepim i jeftinim stvarima jer smo zadovoljni sa sobom,nije nam poteban BMW niti stolica da pijemo sve po menuiju u kafiću,mi volemo da uživamo na Štrandu i na biciklu,u ovoj koleni sam srela sve moje novosađanje od osnovne do faxa...budite mi radosni i bez novaca i prostitutskih skupih markiranih garderoba,vidimo se...ovi što nisu na bajisu ni nisu iz NS :)
Pa valjda je na prvom mestu bezbednost učesnika u saobraćaju, a ne da se utvrdi ko je u pravu. Živi ljudi ti pešaci pa izađu i na stazu. Neko nekada udario kolovoze da iseče biciklističke staze na bulevaru. Da se razumemo: Daleko je od uživanja motrenje na bicikliste i motocikliste u saobraćaju.
imam 117 kg po gradu razvijam 32 na sat bez problema,a niz venac sam se najvise spustao 78km/h.bojao sam se i kocio sam .vozim meridu a moj dru me na karjolu ladno obisao niz venac znaci morao je voziti bar 79km/h.tako da molim Vas da batalite vasea filozofiranja ...
Alo, bećar, biciklističke staze se ne 'seku' nego se pažljivo prelaze, i na njih saobraćaj nema šta da se 'preliva'. Ako ti ne gledaš gde ideš i šećkaš se stazama, bićeš zgažen. A na to fantaziranje o silaženju sa bicikla zaboravi. Gledaj gde ideš, ne izleći pod bicikl i kraj priče.
Kritična masa nije stručni ili sportski događaj i na tom događaju se okupljaju upravo obični građani koji koriste bicikl kao prevozno sredstvo. Nije to skup saobraćajnih tehničara ili inžinjera ili sportista, pa ne razumemo opasku o "neznalicama". Novosadska biciklistička inicijativa podržava logistiku događaja. U pitanju je (prema našim saznanjima) jedina organizacija u državi, a i šire, koja ima u članstvu doktoranta nauka koji je specijalizovan za biciklističke politike i za to je prošao školovanje u Danskoj, Portugaliji, Španiji, uz studijske posete Holandiji i drugim zemljama. Uz to imamo u članstvu i predstavnike drugih struka sa akademskim nivoom obrazovanja, inžinjere, pravnike, informatičare itd.
Ta i takva Kritična masa je većom vidljivošću doprinela je da po prvi put nakon 5 godina broj povređenih/poginulih biciklista stagnira ili opada, za razliku od rastućeg trenda u ostatku države (gde je broj stradalih išao i do 25%).
Prosečna brzina koja je ustanovljena studijskim posmatranjima ponašanja biciklista/kinja na gradskim biciklističkim stazama (bez prelaza, dakle na otvorenoj deonici) ne prelazi 20 kilometara na čas. Preciznije podatke možete naći u Biblioteci Matice Srpske u magistarskom radu "Istraživanje metodologija i ekspertize saobraćajnih nezgoda sa učešćem bicikla" Lasla Fehera, saobraćajnog inžinjera.
U svakom slučaju nadamo se da ćete na Kritičnu masu doći prvenstveno da se zabavite i da iskoristite lep dan, ako ništa drugo. :)
Ta kritična masa se kreće brzinom od 5 km/h. I to baš dok stoji milicajac na bulevaru i ustavlja saobraćaj, dok vi čekate sat vremena da prođete. Vrlo kritično.
Sa druge strane, kada hoćete da skrenete desno na bulevaru, da presečete biciklističku i pešačku stazu, naleću neke munje na biciklu u sekundi. Njihova brzina je do 40 km/h. Ima talenata. Miksa!
Moj je zaključak da to nisu isti biciklisti ili da su za kritičnu masu pedale na drogama koje ih usporavaju.
Inače su pešačke staze uske ili zakrčene pa se pešaci preljevaju na biciklističke staze. Zbog toga treba smanjizi brzinu tamo gde ima pešaka, male dece, kerova. A kada se prelazi raskrsnica, mnogo je bezbednije da pregurate biciklu. Bezbedna brzina kretanja bicikla po Novom sadu je 10 do 15 km/h sa mnogo stajanja i guranja bicikla. Prihvatite to.
"Nije mi jasno kome smetaju majke sa decom, i zasto se uopste spominju u bilo kojem negativnom kontekstu zene koje radjaju u Srbiji."
Pa mozda jednostavno zato sto guraju kolica po biciklistickoj stazi? Mislim, zasto ne guraju po putu? Avionskoj pisti? Ravnije, nema bankina uopste. Nikome ne smetaju majke sa decom, nego pesaci (i kolica) na bic. stazi. Sta je tu nejasno? Pre koji nedelju sam mogao da osakatim jedno dete biciklom. I? To je odgovorna majka? Mani nas tih prica...
@Vlada Gospodine Vlado pošto vidim da ne možete da vodite raspravu i počinjete da me vređate ovo će biti moj poslednji post namenjen vama... Dakle, Ljiljana je napisala da je uspela da dođe do 30km/h. E sad ja ću pretpostaviti da je Ljiljana jedan prosečan biciklista, vozi bicikliiii svaki dan (možda) do posla ili već gde ide... Takođe pretpostavimo da ima jedan prosečno jeftin običan bicikliiii kakvi su široko dostupni u NS. I uspela je da dođe do 30km/h. Zamislite sada kada bi ona vozila bicikliii svaki dan ne samo da bi stigla od tačke A do tačke B nego malo ozbiljnije... I kada bi nabavila neki iole skuplji bicikliiii. Opušteno bi stigla do 35km/h i to na dosta kraćoj razdaljini.... E sad zamislite isto tako i jednog momka u svojim srednjim 20tim koji je u vrlo dobroj formi, vozi bicikliiii svakodnevno kako bi trenirao (ne biciklizam, nego samo kardio trening) pa se i trudi da vozi brže i više, i poseduje malo bolji bickliiii... E taj momak može vrlo lako da stigne do 35 km/h... Ali ne znam više ni što vam pišem, vi očigledno niste u stanju da prihvatite vašu grešku....
Želim vam svako dobro i da jednog dana kupite bicikli pa probajte, videćete da nije teško doći do tih 35km/h.
PS Samo još da dodam da ja nemam nikakve veze sa kritičnom masom, ako pogledate ostale komentare, gospodine Vlado, videćete da sam baš ja pitao ko uopsšte i organizuje kritičnu masu ovde... Inače bio sam par puta i biću još koji sigurno, kada mi obaveze dozvole, a ne vidim ni zašto ne bih otišao? Kada jednog dana kupite bicikliiiii videćete da ima mnogo problema sa kojima se mi biciklisti susrećemo, kritična masa je način da skrenemo pažnju na to...
Stvarno, ti Ljiljanin komentar shvataš kao potvrdu tvoje tvrdnje? Znam da ima cele tri rečenice i da je teško zadržati pažnju do kraja, ali ipak... Ja počinjem da sumnjam da su na tvom biciklu ikada skinuti pomoćni točkovi, i da te puštaju iz dvorišta.
Koliko ja vidim, Ljiljanin komentar ide u prilog mojoj tezi - tj. da nema teoretske šanse da se na bilo kojoj biciklističkoj stazi u gradu izvuče 30 km/h, ali kapiram da te je zbunila kompleksnost njenog komentara. Ne čudi me uopšte, a osim što pričaš gluposti i nisi baš sasvim pismen, još si i bezobrazan. Nemoj više promovisati Kritičnu masu majke ti, bolje ih grdi - od tvoje pomoći niko vajde ne može imati.
'Ne pričamo o prosečnoj brzini od 35kmh govorimo o tome da se vrlo lako može videti biciklista koji ide tom brzinom u momentu kada želite da pređete biciklističku stazu.'
To je glupost, ako ne i otvorena laž. Nema deonice naše biciklističke staze na kojoj se možeš tako zaleteti. A ja imam sasvim dobar bicikl (bez 'i') i ozbiljno ga vozim. A što se tiče Kritične mase, baš mi se i ne dolazi kad vidim kakve se neznalice skupljaju, sačuvaj Bože još ako si u organizaciji.
Ja sam se jednom na Adicama zaletela (nedelja, letnje doba, nigde nikog, ravan put) i oborila lični rekord od 30km/h. Možda bih postigla i više od toga da nisam naišla na raskrsnicu sa znakom STOP. Međutim, kad bih se tako zaletela na jednoj od ovih "odličnih" biciklističkih staza, mislim da bih bila katapultirana na prvoj džombi od korena drveta.
Pa ne znam šta bih vam odgovorio jer očigledno nećete promeniti vaše mišljenje (a meni to nije ni cilj).... U svakom slučaju, da, naravno da niko neće razviti 130kmh... i naravno da je to bicikli kakav niko ovde nece ni videti a kamoli posedovati... Ali Vlado, 35 kmh će svaka osoba sa iole boljom kondicijom postići vrlo lako u Novom Sadu na mnogo lokacija... Ne pričamo o prosečnoj brzini od 35kmh govorimo o tome da se vrlo lako može videti biciklista koji ide tom brzinom u momentu kada želite da pređete biciklističku stazu.... E sad vi možete opet pisati kako to nije moguće ali to ne da je moguće nego je moguće čak i bez nekog preteranog truda.... A vi eto uzmite GPS uređaj ili brzinomer ili šta god, jedan prosečan bicikli, malo se vozajte neko vreme pa probajte i sami da li može ili ne.... Pozdrav i svako dobro, vidimo se na kritičnoj masi.. Ako dođete....
Bicikl vozim od ranog detinjstva.Sad mi je 60 godina i još uvek ga vozim aktivno.Apelujem na omladinu da se više druže uz vožnju bicikla,umesto što sede po kafićima ili pored kompjutera.Predlažem da se ,,kritična masa ,, održava subotom.Razlog manji intenzitet saobraćaja, i verovatno bi bio prisutan veći broj učesnika.
Marko, pričaš svašta. Prosečna brzina bicikla jeste 15 km/h, ali na keju, bez prepreka, saobraćaja i sa prostorom za zalet. Bovijeov rekord, kao što može svako da utvrdi na internetu, je uključivao nešto što se samo uslovno može nazvati bicikom, godine priprema i kilometre besprekorne staze. Možda neko u odličnoj formi i sa solidnim i dostupnim trkačkim biciklom može na ravnom van grada da razvije 50 km/h, ali to nije bitno za temu. Možeš i niz Venac da razviješ 80 km/h, pa šta? Ponavljam, nema šanse da bilo gde u gradu izvučeš 35 km/h, a bilo gde van keja i 25 km/h (osim možda na sekund-dva), a svako dovoljno iskusan i spreman da vozi toliko brzo to ni ne pokušava. Imaš čoveče telefon, gps i aplikacije, pa se u to uveri i sam.
Vlado pojma nemate... Prosecna brzina voznje bicikla je oko 15,5km/h. Neko ko je u formi opusteno moze da razvije i do 50 km/h na neki kraci period, a sto se tice takmicara, pa recimo samo da je svetski rekord po ravnom sa umerenim vetrom 133,78km/h (Sebastian Bowier 2013)... Naravno, niko nece uspeti da dostigne te brzine od 100km/h+, ali 35-45 km/h opusteno....
Bas zato sto ima nas starijih vozaca koji imamo slabije refleske i manje smo spretni od mladih apelujemo na majke sa kolicima da ne izlecu na biciklisticke staze, jer nije svako dovoljno vest i spreman da ih izbegne.
'Za pocetak neka nauce da je zabranjeno voziti brze od 35 km/h, kako se prilazi i prelazi raskrsnica itd.'
A za početak da ti naučiš neke elementarne činjenice. Verovatno nema više od desetak ljudi u gradu koji mogu da navuku do 35 km/h na biciklu, a i to u tačkmičarskim uslovima i na takmičarskom biciklu - ostali čak i u odličnoj formi mogu da navuku možda do 25 km/h i to samo na keju. Ograničenje je tako postavljeno samo zbog suludog pravila da motori male kubikaže mogu da voze po biciklističkim stazama. To naravno ne znači da treba da se vozi kroz prepunu ulicu 20 km/h ili da se tom brzinom prelazi raskrsnica, samo kažem - bez preterivanja.
Dosta biciklista ne zna ni kojom stranom ulice treba da vozi!!! Potrebno je i osnovno poznavanje pravila vožnje bicikala, nije dovoljno samo naučiti okretati pedale...
Meni smetaju majke sa kolicima koje se setaju BICIKLISTICKIM stazama. Jos gore je kad ne gledaju i samo izlete kolicima na stazu. Nedavno sam da ne bih naleteo na kolica pao sa bicikla. Herojka majka me je pogledala kao da sam pijanac koji je pao na ulici, podigla nos i otisla.
Nije mi jasno kome smetaju majke sa decom, i zasto se uopste spominju u bilo kojem negativnom kontekstu zene koje radjaju u Srbiji. Za mene su sve one heroji i nikada mi nece smetati. Saobracajna kultura je druga stvar a paradne voznje tesko da ce prosvetliti ikoga po tom pianju. U svakom slucaju uvek sam na strani majki sa decom pa makar to bilo protiv nas biciklista.
Vecina ovih biciklista misle da su ugrozeni u saobracaju, a NE ZNAJU pravila saobracaja. Za pocetak neka nauce da je zabranjeno voziti brze od 35 km/h, kako se prilazi i prelazi raskrsnica itd.
vozim svaki dan bicikl, nekada vučem i prikolicu, ima dosta nepovezanih delova, neodržavanih, fali prateća infrastruktura... ako su ti staze generalno super ili voziš MTB ili vozaš samo rekreativno po keju, što je ok, ali nemoj onda govoriti da je sve super, kad nije...
@Anonimus - ZAX: Mislis na raspale biciklisticke staze koje su zakrcene pesacima koji se ponasaju ko krdi volova i automobilima koji eto, bas ne mogu da se parkiraju 50m nize?
i kad god sam u prilici odvozam i kritičnu vožnju koja je pre svega jedno veliko drugarenje i skretannje pažnje pešacima, majkama sa kolicima, i ostalima koji ulaze u saobraćaj a ne znaju pravila. Najviše se na kritičnu masu ljute oni koji ne znaju da voze bajs, a ne izlaze iz svojuh automobila!
Jedva čekam da se vozamo!
Dva sata će da se kilave brzinom pešaka?
Meni se ne sviđa kritična masa, evo i zašto blokiraju saobraćaj da skrenu pažnju na bicikliste, a Novi Sad ima odlične biciklističke staze. Promovišu vožnju bicikla a drugim danima na bajs ne sedaju...pomodarstvo
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Danas najduža Novosadska Kritična masa
Novi Sad
•27.06.2014.
•07:16 > 09:46
Komentari 41
Mjaujork
Piplfoks
Millos
Šta je sa mojim predlogom da grad izravna brda po Sremskoj Kamenici? Tako da kameničani mogu da teraju bicikla po ravnom ko Novosađani. A ne da se muču vuzbrdo kućama svojim slijego.
Ovo su pravi Novosađani
Gluposti
NSBI
Ta i takva Kritična masa je većom vidljivošću doprinela je da po prvi put nakon 5 godina broj povređenih/poginulih biciklista stagnira ili opada, za razliku od rastućeg trenda u ostatku države (gde je broj stradalih išao i do 25%).
Prosečna brzina koja je ustanovljena studijskim posmatranjima ponašanja biciklista/kinja na gradskim biciklističkim stazama (bez prelaza, dakle na otvorenoj deonici) ne prelazi 20 kilometara na čas. Preciznije podatke možete naći u Biblioteci Matice Srpske u magistarskom radu "Istraživanje metodologija i ekspertize saobraćajnih nezgoda sa učešćem bicikla" Lasla Fehera, saobraćajnog inžinjera.
U svakom slučaju nadamo se da ćete na Kritičnu masu doći prvenstveno da se zabavite i da iskoristite lep dan, ako ništa drugo. :)
Sa druge strane, kada hoćete da skrenete desno na bulevaru, da presečete biciklističku i pešačku stazu, naleću neke munje na biciklu u sekundi. Njihova brzina je do 40 km/h. Ima talenata. Miksa!
Moj je zaključak da to nisu isti biciklisti ili da su za kritičnu masu pedale na drogama koje ih usporavaju.
Inače su pešačke staze uske ili zakrčene pa se pešaci preljevaju na biciklističke staze. Zbog toga treba smanjizi brzinu tamo gde ima pešaka, male dece, kerova. A kada se prelazi raskrsnica, mnogo je bezbednije da pregurate biciklu. Bezbedna brzina kretanja bicikla po Novom sadu je 10 do 15 km/h sa mnogo stajanja i guranja bicikla. Prihvatite to.
neko tamo
Millos
siki
Pa mozda jednostavno zato sto guraju kolica po biciklistickoj stazi? Mislim, zasto ne guraju po putu? Avionskoj pisti? Ravnije, nema bankina uopste. Nikome ne smetaju majke sa decom, nego pesaci (i kolica) na bic. stazi. Sta je tu nejasno? Pre koji nedelju sam mogao da osakatim jedno dete biciklom. I? To je odgovorna majka? Mani nas tih prica...
Marko
Želim vam svako dobro i da jednog dana kupite bicikli pa probajte, videćete da nije teško doći do tih 35km/h.
PS Samo još da dodam da ja nemam nikakve veze sa kritičnom masom, ako pogledate ostale komentare, gospodine Vlado, videćete da sam baš ja pitao ko uopsšte i organizuje kritičnu masu ovde... Inače bio sam par puta i biću još koji sigurno, kada mi obaveze dozvole, a ne vidim ni zašto ne bih otišao? Kada jednog dana kupite bicikliiiii videćete da ima mnogo problema sa kojima se mi biciklisti susrećemo, kritična masa je način da skrenemo pažnju na to...
Vlada
Vlada
Marko
@Vlada Ja da budem iskren pocinjem da sumnjam da ste vi ikad seli na biciklO (sa O)....
Vlada
To je glupost, ako ne i otvorena laž. Nema deonice naše biciklističke staze na kojoj se možeš tako zaleteti. A ja imam sasvim dobar bicikl (bez 'i') i ozbiljno ga vozim. A što se tiče Kritične mase, baš mi se i ne dolazi kad vidim kakve se neznalice skupljaju, sačuvaj Bože još ako si u organizaciji.
Ljiljana
Marko
Petar
Vlada
Marko
Dzoni
Vlada
A za početak da ti naučiš neke elementarne činjenice. Verovatno nema više od desetak ljudi u gradu koji mogu da navuku do 35 km/h na biciklu, a i to u tačkmičarskim uslovima i na takmičarskom biciklu - ostali čak i u odličnoj formi mogu da navuku možda do 25 km/h i to samo na keju. Ograničenje je tako postavljeno samo zbog suludog pravila da motori male kubikaže mogu da voze po biciklističkim stazama. To naravno ne znači da treba da se vozi kroz prepunu ulicu 20 km/h ili da se tom brzinom prelazi raskrsnica, samo kažem - bez preterivanja.
ciklo
A kakav si ti to iskusni biciklista i kojom se brzinom krećeš po stazi kad nisi uspeo da prikočiš na vreme već si morao da padneš?
Ako se vozi umerenom brzinom, i ako se ima malo saobraćajnog iskustva, u velikoj većini slučajeva se incidenti sa pešacima na stazama mogu izbeći.
U svakom slučaju, najveći problem ovog grada su majke sa bebama koje se nepropisno kreću biciklističkim stazama, ajde da ih linčujemo...
Marko
naya
KOmša
Dzoni
trek 7100
baka
staze
komsija djura
Kritičar mase
Tja
boki_ns
Đura
Jedva čekam da se vozamo!
Meni se ne sviđa kritična masa, evo i zašto blokiraju saobraćaj da skrenu pažnju na bicikliste, a Novi Sad ima odlične biciklističke staze. Promovišu vožnju bicikla a drugim danima na bajs ne sedaju...pomodarstvo
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H